پیگیری مشکلات و کاستی‌های آبفای زنجان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پیگیری مشکلات و کاستی‌های آبفای زنجان
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1391
بازدید : 199
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

 

 

در دیدار نمایندگان زنجان و طارم از طرح‌های آبفای زنجان وعده داده شد
پیگیری مشکلات و کاستی‌های آبفای زنجان

دنيای اقتصاد – زنجان: نمایندگان زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه، طرح‌ها و تاسیسات شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان دیدار کردند.

محسن علیمردانی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی با بيان اینکه در رابطه با تامین آب شرب استان زنجان وضعیت مطلوبی داریم؛ اما در بخش فاضلاب از برنامه تعیین شده عقب هستیم، افزود: به سهم خودمان برای ارتقای سطح آسایش و رفاه مردم پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم را با مسوولان استانی و وزارت مزبور انجام خواهیم داد. به گفته محسن علیمردانی مخزن‌ها و تجهیزات منابع آب در تصفیه خانه آب زنجان بالاتر از استاندارد‌ها است که این امر اهتمام ویژه مسوولان شرکت را می‌طلبد. وی بر لزوم برنامه ریزی برای دوران بحران و خشکسالی از سوی آبفای استان تاکید کرد و گفت: در این رابطه باید مسوولان به لحاظ حساسیت و ضرورت گام بردارند.
رعایت مسائل زیست محیطی
در ادامه مسلم پورنصرت، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی را اولویت کاری آبفای استان عنوان کرد و تسریع در عمليات این مجموعه را منوط به تخصیص اعتبارات کلان عنوان کرد. پورنصرت با اعلام اینکه جمعیت تحت پوشش شبکه آب شرب شهری این شرکت 3/99 درصد است، افزود: تعداد انشعابات آب بیش از 177 هزار و طول شبکه توزیع و خط انتقال آب نیز 36/1756 کیلومتر است.به گفته وی ظرفیت مخازن ذخیره آب استان در مدار 130 هزار مترمکعب و ظرفیت تصفیه خانه آب در مدار بهره‌برداری 20 میليون مترمکعب در سال برآورد شده است. وی با بيان اینکه تعداد کل چاه‌های فعال استان تا پايان سال گذشته 114 حلقه بوده است، اظهار کرد: در بخش آب برای تولید بیش از 61 هزار و 535 مترمکعب و فروش بیش از 45 هزار متر مربع، 3 آزمایشگاه آب فعال بوده‌اند.مدیرعامل آبفای استان میزان پرت آب در استان را 12/25 درصد عنوان کرد و مشارکت و همکاری مردم و سایر بخش‌ها را در کاستن این میزان هدر رفت آب مهم ارزيابی کرد.پورنصرت آبرسانی به طرح‌های مسکن مهر را یکی دیگر از اقدامات آب و فاضلاب شهری استان عنوان کرد و از اجرای طرح ماندگار در استان زنجان با هدف آبرسانی به شهرستان‌های ابهر و خرم دره خبر داد. این مقام مسوول در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به شروع مطالعات طرح فاضلاب شهری از سال 72، تاخیر در صدور مجوزهای حفاری و کوتاه مدت و نامنظم از سوی مسوولان شهری، کمبود اعتبارات و تخصیص پیدا نکردن به موقع اعتبارات و نیز وجود تاسیسات نامنظم شهری و فاقد نقشه‌های آب، برق و گاز و ارائه نکردن از سوی ارگان‌های ذی‌ربط را جزو مشکلات آبفای استان در بخش فاضلاب شهری عنوان کرد.
این مقام مسوول بر لزوم استقبال ارگان‌های دولتی از نصب انشعابات فاضلاب تاکید کرد و فرهنگ‌سازی در این رابطه را مهم دانست.




:: برچسب‌ها: پیگیری مشکلات و کاستی‌های آبفای زنجان ,



مطالب مرتبط با این پست
.